سانتافه- خودرو- ایمن-2021

هیوندای سانتافه خودروی ایمن 2021 شد.

اوایل سال ۲۰۲۱ بود که موسسه بیمه امنیت بزرگراهی ایالات متحده (IIHS) لیستی از ۹۰ خودرو را به عنوان ایمن‌ترین خودروهای بازار‍‍‍ منتشر کرد.

این لیست شامل خودروهایی می‌شد‍ که رتبه Top Safety Pick یا Top Safety Pick+ دریافت کرده اند. در آن لیست اولیه اثری از نام هیوندای سانتافه و الانترا دیده نمی‌شد. اما گویا به تازگی هر دو خودرو به لیست راه یافته و دومین مقام برتر IIHS؛ یعنی Top Safety Pick را دریافت کرده اند.به نظر می‌رسد که یکی از دلایل اصلی دستیابی به این مقام؛ وجود چراغ‌های LED در بخش جلو هر دو خودرو باشد.

ایمنی هیوندای سانتافه

سانتافه

البته این موضوع برای سانتافه ۲۰۲۱ چندان تفاوتی ندارد. چرا که هر پنج تریم اصلی این خودرو از چراغ‌های LED به طور استاندارد؛ بهره می‌برند. نسخه‌های لیمیتد؛ کالیگرافی و کالیگرافی ۲.۵T AWD همگی به نوعی به این چراغ‌ها مجهز شده اند.

الانترا

اما داستان برای الانترا متفاوت است. چراغ‌های LED جلو فقط در تریم لیمیتد ارائه می‌شوند که فول‌ترین نسخه این سدان کامپکت به حساب می‌آید.

جالب اینجاست که این چراغ‌ها در هیچ یک از تریم‌های N-Line؛ SEL و SE وجود ندارند و بنابراین می‌توان گفت که تنها راه خرید یک الانترا با امتیاز ایمنی Top Safety Pick؛ پرداخت ۲۵,۴۵۰ دلار برای نسخه لیمیتد است. با این برچسب قیمتی؛ چراغ‌های تمام LED جلو؛ یکی از حداقل آپشن‌های رفاهی برای خودرو به شمار می‌رون

برایان لاتوف؛ افسر ارشد ایمنی کمپانی هیوندای در آمریکای شمالی؛ در این باره می‌گوید: « این امتیازات بالا نشان دهنده تعهد ما به حفظ ایمنی هستند. پیشرو بودن در عرصه ایمنی و در امتیاز دهی‌های IIHS؛ یکی از افتخارات ماست و ما به طور مداوم در تلاشیم که سطح بالاتری از ایمنی را به مشتریان خود؛ ارائه کنیم. »

 

هیوندای سوناتا

مقام های ایمنی برای محصولات هیوندا

اخیرا مشخص شد که ۹ مدل از محصولات هیوندای توانسته اند به مقام‌های ایمنی Top Safety Pick و Top Safety Pick+ دست یابند. البته همان طور که پیش‌تر گفتیم؛ این جوایز فقط به برخی تریم‌های خاص تعلق دارند.

افزون بر مقوله چراغ‌ها؛ یک خودرو باید در سایر بخش‌ها از قبیل تست‌های تصادف از جلو؛ تصادف با عابر پیاده و حفظ ایمنی سرنشینان نیز سر بلند بیرون بیاید. الانترا و سانتافه از آن دسته محصولات هیوندای هستند که به طور ویژه برای سال ۲۰۲۱ به روز رسانی شده اند. این به روز رسانی‌ها شامل تغییرات ظاهری و ارتقای تکنولوژی‌های مورد استفاده می‌گردند.

منبع:

digito

 

English