Porsche-Taycan-Vs-Tesla-Model-S.

تسلا در مقابل پورشه – آیا رقیب پورشه تسلا است؟

پورشه تایکان تنها قدم اول این برند آلمانی در حرکت به سمت آینده‌ای الکتریکی است؛ و این حرکت شامل چندین محصول جدید همچون تایکان کراس توریسمو، نسخه تمام الکتریکی ماکان و حتی 718 الکتریکی خواهد بود. واضح است که همه این خودروها را با تسلا مقایسه می‌کنند اما پورشه می‌گوید این الکتریکی ساز کوچک رقیبی برای ژرمن‌ها نیست.

تسلا تهدیدی مستقیم نیست

مایکل اشتینر مدیر تحقیق و توسعه پورشه در مصاحبه با اتوموتیونیوز می‌گوید او تسلا را تهدیدی مستقیم نمی‌داند. برخلاف پورشه، تسلا در حال هدف‌گذاری فروش انبوه است. مدیر پورشه این جملات را با اشاره به خودروهای تولید انبوهی همچون تسلا مدل 3 می‌گوید و اظهار می‌دارد پورشه هرگز در چنین سطحی رقابت نخواهد کرد.

 

اشتینر می‌گوید:

اگرچه مردم دوست دارند شرکت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنند اما ما تسلا را رقیب مستقیم نمی‌دانیم. با وجود تسلا مدل 3 واضح است که آن‌ها به دنبال تولید و فروش انبوه هستند.

و این موضوع تنها با نگاه به قیمت تایکان کاملاً مشخص است. پورشه علاقه بسیار کمی به دنبال کردن روش بازار انبوه تسلا دارد. قیمت پایه تایکان در آمریکا برابر با 103,800 دلار بوده و مدل‌های توربو و توربو S هم به ترتیب با قیمت 150,900 و 180 هزار دلار عرضه می‌شوند. تسلا مدل 3 قیمت 39,990 دلاری داشته و حتی قیمت نزدیک‌ترین رقیب تایکان یعنی مدل S نیز از 79,990 دلار شروع می‌شود.

آینده خودروهای الکتریکی

از نظر تکنولوژی باتری و شعاع حرکتی هم پورشه دنباله‌روی مسیر تسلا نیست. اشتینر می‌گوید پورشه از اینکه پیشتاز شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی نیست راضی است. کاراترین نسخه تایکان برد 323 کیلومتری داشته درحالی‌که برد تسلا مدل S برد بلند به 600 کیلومتر می‌رسد. اینجا پورشه قول باتری‌های کوچک‌تر و سبک‌تر با زمان شارژ سریع‌تر را داده است.

مدیر پورشه اظهار داشته است:

از نظر ما باتری‌های نصب شده در تسلا مدل S از نظر پایداری ایده آل نیستند. ما به باتری‌های کوچک‌تر و سبک‌تری که قیمت کمتر و زمان شارژ سریع‌تری دارند اعتقاد داریم. ما نمی‌خواهیم پیشتاز شعاع حرکتی در خودروهای الکتریکی باشیم.

منبع:

پدال 

English