رکورد فروش باورنکردنی تویوتا راو 4 و تاثیر کرونا بر فروش آن

سال پیش تویوتا لندکروزر رکورد قابل‌توجهی برای خود ثبت کرد زیرا ده میلیونمین دستگاه از این آفرودر افسانه‌ای خط تولید را ترک کرد؛ اما موضوع احساس‌برانگیزتر اینکه برادر کوچک لندکروزر یعنی راو 4 در زمان بسیار کمتری به رکورد فروش ده میلیون دستگاه رسیده است.

معرفی تویوتا راو 4

فروش ده میلیونمین دستگاه از لندکروزر 68 سال زمان برده اما راو 4 این رکورد را تنها در 26 سال ثبت کرده است. تویوتا راو 4 که اولین بار در سال 1994 معرفی شد به‌صورت رسمی این رکورد را در فوریه 2020 ثبت کرده و البته همچنان هم با استقبال بالایی روبروست.

بدون هرگونه تعجبی، آمریکای شمالی بزرگ‌ترین بازار راو 4 بوده و فروش سالانه آن در این بازار بیش از نیم میلیون دستگاه می‌باشد. تویوتا راو 4 در اروپا و چین نیز به ترتیب 133 و 127 هزار دستگاه فروش را ثبت کرده است.

این خودرو در مارس 1994 در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد و البته با معرفی‌اش کلاس شاسی بلندهای کامپکت را نیز اختراع کرد. البته راو 4 در ژانویه 1996 وارد بازار آمریکا شد و از آن زمان تاکنون به موفقیت فوق‌العاده‌ای دست یافته زیرا در سال‌های 2018 و 2019 عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند دنیا را به دست آورده است. این خودرو سال پیش هم چهارمین خودروی پرفروش بین تمامی خودروهای سواری بوده است.

رونمایی از نسل جدید راو 4

نسل جدید راو 4 به عنوان خودروی مدل سال 2019 رونمایی شد و از استایل خشن‌تر، تکنولوژی جدیدتر و قوای محرکه هیبریدی سود می‌برد.

تویوتا راو 4 مدل 2020 قیمت پایه 25950 دلاری داشته و با پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری 203 اسب بخاری و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. نسخه هیبریدی این خودرو قدرت 219 اسبی دارد.

برای اولین بار راو 4 پرایم پلاگین هیبرید در سال جاری عرضه می‌شود اما همه‌گیری کرونا احتمالاً روی فروش این شاسی‌بلند تأثیر خواهد گذاشت. شاید حتی زمان عرضه این خودرو نیز دستخوش تغییر شود. با محبوبیت روز افزون شاسی بلندها احتمالاً تویوتا در آینده نزدیک رکورد فروش دیگری را برای راو 4 ثبت کند.

منبع:

پدال 

 

خودرو جدید

English