مالیات خودرو لوکس

جزئیات مالیات سالیانه بر خودروهای لوکس منتشر شد.

طبق مالیات تعیین شده بر اساس ارزش خودرو، هر مدل‌ تا ۵٠٠ میلیون تومان معاف از مالیات است. خودروهایى به ارزش ۵٠٠ تا ٧٠٠ میلیون تومان شامل یک درصد مالیات مى شوند.

کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ مجلس شورای اسلامی با طرح جدیدی درخصوص وضع مالیات بر خودروهای لاکچری، انتظار درآمدی دولت از بازار خودرو را بالا برده است. در این راستا، برای خودروهایی که ارزشی بیش از ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومــان دارند یک درصد مالیات لحاظ شده و برای خودروهایی که ارزشی مابین ۷۰۰ میلیون تا ۱/۵ میلیارد دارند، مبلغ ۷ میلیون تومان به علاوه ۲ درصد ارزش خودرو به عنوان مالیات محاسبه می‌شود. همچنین خودروهایی که ارزش آنان تا مبلغ ۲/۵ میلیارد تومان است، باید مبلغ ۲۳ میلیون تومان به علاوه ۳ درصد مالیات مازاد بر ارزش ۱/۵ میلیارد تومانی خود به عنوان مالیات بپردازند.

lexus nx300h

برای خودروهایی که ارزشی تا مبلغ ۴ میلیارد تومان دارند نیز ۴ درصد مالیات ارزش مازاد ۲/۵ میلیاردی به علاوه ۵۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. همچنین خودروهایی که ارزشی بیش از ۴ میلیارد تومان دارند، باید مبلغ ۱۱۳ میلیون تومان به عــلاوه ۵ درصد مالیات مازاد بر ۴ میلیارد را بپردازند. باتوجــه به آنکه این مصوبه در دست تصویب است، در بازارهای خرید و فروش خودرو تاثیرات مشهودی خواهد داشت. ازجمله این تاثیرات می تواند انتقال فشار مالیات بر قیمت خودرو و کاهش جذابیت نقل وانتقال این خودروها باشد.

منبع:

زومیت

English