مصاف سوپرسدان‌ها: M5 کامپتیشن در برابر AMG E63 S 16

مرسدس و ب‌ام‌و دو رقیب مشهور آلمانی هستند که تا زمان پایان دنیا به دنبال برتری بر یکدیگر خواهند بود. این طبیعت کار است و درحالی‌که ب‌ام‌و M3 و مرسدس-ای ام جی C63 مثال‌هایی واضح از رقابت بین دو سدان اسپورت مدرن هستند، رقابت بین برادران بزرگ‌تر هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسد.

ب‌ام‌و M5 و مرسدس-ای ام جی E63 خودروی خانوادگی قلدری هستند و حتی در نسخه‌های کامپتیشن و S حرف‌های بیشتری برای گفتن دارند. به تازگی شاهد حضور این دو سوپر سدان در یک مسابقه درگ بوده‌ایم و ما نیز مشتاقیم بدانیم کدام خودرو برتری خود را به دیگری دیکته می‌کند.

ویژگی های فنی مرسدس و M5

مرسدس به نیروگاه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو با خروجی 612 اسب بخار و گشتاور 850 نیوتون متر مجهز شده است؛ اما سلاح M5 کامپتیشن بزرگتر است به گونه‌ای که از نیروگاه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو با خروجی 625 اسب بخار و گشتاور 750 نیوتون متر سود می‌برد. ب‌ام‌و 1865 کیلوگرم وزن داشته درحالی‌که وزن مرسدس به 1880 کیلوگرم می‌رسد.

عملکرد مرسدس در مصاف با ب ام و

اولین درگ از حالت سکون بوده و به نظر می‌رسد مرسدس در ابتدا کند عمل می‌کند. این خودرو سریعاً پشت سر ب‌ام‌و قرار می‌گیرد و هرگز هم نمی‌تواند به M5 کامپتیشن برسد و در خط پایان فاصله‌ای به اندازه چند خودرو ایجاد می‌شود. درگ دوم از سرعت 48 کیلومتر در ساعت کلید می‌خورد و اینجا مرسدس خودی نشان می‌دهد؛ اما آمار و ارقام دروغ نمی‌گویند!

مرسدس شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.25 ثانیه‌ای دارد درحالی‌که ب‌ام‌و تنها در عرض 2.94 ثانیه از سکون به این سرعت می‌رسد. این یک عملکرد فوق‌العاده برای سدانی با این جثه و وزن است. در مسافت 400 متر نیز وضعیت مشابهی وجود داشته به گونه‌ای که مرسدس زمان 10.76 ثانیه‌ای و مرسدس زمان 11.2 ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. شاید نتایج به دست آمده باب میل طرفداران مرسدس نباشد اما قطعاً تماشای این ویدئو خالی از لطف نیست.

شاید در نسل بعدی، مرسدس بتواند ب‌ام‌و را شکست دهد.

منبع:
خودرو جدید
English