معرفی صفحات لمسی بدون تماس جگوار لندروور، ضد ویروس و باکتری

جگوار لندروور مدعی است صفحات لمسی بدون تماسی را برای کاهش شیوع باکتری‌ها و ویروس‌ها ساخته است. این خودروساز بریتانیایی که صفحات یاد شده را با کمک دانشگاه کمبریج توسعه داده اظهار می‌دارد این سیستم‌ها باعث بهبود ایمنی خواهند شد زیرا تمرکز راننده روی جاده خواهد بود.

نحوه کارکرد صفحات لمسی بدون تماس

تکنولوژی موردبحث از هوش مصنوعی و حسگرهایی برای پیش‌بینی جایی که انگشت کاربر روی صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد استفاده کرده و بنابراین نیازی به تماس انگشت با صفحه نخواهد بود. بریتانیایی‌ها می‌گویند تست‌های آزمایشگاهی نشان داده این تکنولوژی می‌تواند برهمکنش راننده با صفحه لمسی را تا ۵۰ درصد کاهش داده و همچنین شیوع باکتری‌ها و ویروس‌ها نیز کاهش یابد.

جگوار لندروور معتقد است این تکنولوژی در ماه‌ها و سال‌های آینده ارزش‌های خود را نشان خواهد داد زیرا مشتریان تأکید بیشتری روی خودروهای ایمن‌تر و پاک‌تر خواهند داشت.

علل بکارگیری از صفحات لمسی بدون تماس

و این برند مدعی است تکنولوژی صفحات لمسی بدون تماس به رانندگان اجازه خواهد داد تا زمان بیشتری را روی جاده تمرکز کنند. جگوار لندروور افزوده رانندگان در صورت استفاده از تکنولوژی‌های کنونی مجبور به نگاه کردن به صفحه‌نمایش هستند که این باعث افزایش ریسک تصادف می‌شود.

پروفسور سیمون گادسیل که عضوی از دپارتمان مهندسی دانشگاه کمبریج است می‌گوید:

صفحات لمسی و دیگر صفحات برهمکنشی از محبوبیت بالایی در روزگار کنونی برخوردار هستند اما استفاده از آن‌ها در زمان حرکت سخت بوده و فرقی نمی‌کند که شما در حال رانندگی باشید یا بخواهید در زمان دویدن موزیک موردعلاقه خود را تغییر دهید. ما همچنین می‌دانیم برخی پاتوژن ها از طریق این سطوح منتقل می‌شوند بنابراین تکنولوژی یاد شده می‌تواند به کاهش ریسک چنین مواردی کمک کند.

لی اسکرایپچاک که متخصص فنی برهمکنش انسان و ماشین در جگوار لندروور است می‌گوید این تکنولوژی می‌تواند در دیگر بخش‌ها و همچنین صنعت خودرو مورد استفاده قرار گیرد.

او می‌گوید:

از آنجایی که کشورهای جهان کم‌کم محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا را کاهش می‌دهند بنابراین می‌دانیم که مشتریان زیادی از صفحات لمسی استفاده خواهند کرد. قطارها، بلیت‌های سینما، خودپردازها، فرودگاه‌ها و… به این صفحات مجهز هستند. تکنولوژی لمس پیش‌بینی پذیر باعث حذف نیاز به تماس با صفحه‌نمایش شده و می‌تواند ریسک شیوع ویروس یا باکتری را کاهش دهد.

منبع:

اقتصاد24

 

اخبار خودرو

English