خودرو رایگان

احتمال ریزش قیمت کدام خودروها ظرف یک هفته آینده وجود دارد؟

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: با ثبات قیمت دلار قیمت خودروهای داخلی دیگر جهش چندانی نخواهد داشت اما حباب قیمت خودروهای بالای یک میلیارد تخلیه خواهد شد و قیمت خودروهای خارجی ظرف یک هفته آینده کاهش می‌یابد.

قیمت خودرو در ایران به فاکتورهایی چون قیمت ارز، تامین قطعات، روابط بین‌الملل و تیراژ تولید وابسته است. برخی می‌گویند انتخابات آمریکا نیز می‌تواند اثر مستقیمی بر قیمت دلار داشته باشد. با توجه به وابستگی قیمت خودرو به دلار، آیا نتیجه انتخابات آمریکا بر قیمت خودرو در بازار ایران هم اثر می‌گذارد؟

در همین راستا، یک کارشناس بازار خودرو درباره وضعیت بازار خودرو در هفته آینده به تجارت‌نیوز گفت: با ثبات قیمت دلار قیمت خودروهای داخلی دیگر جهش چندانی نخواهد داشت اما حباب قیمت خودروهای بالای یک میلیارد تخلیه خواهد شد و قیمت خودروهای خارجی ظرف یک هفته آینده کاهش می‌یابد.

امیرحسین کاکایی افزود: ممکن است روند رشد قیمت خودروهای داخلی کُند شود. البته نزدیک شدن به انتخابات آمریکا نیز بر ثبات قیمت دلار و قیمت خودرو اثرگذار است. قیمت خودرو در این مدت به شدت افزایش یافته بود؛ اما حالا معتقدیم که حباب خودرو می‌ترکد.

او با اشاره به قیمت انواع خودروهای خارجی اظهار کرد: قیمت خودروهایی همچون تالیسمان، سانتافه، مزدا 3 و … ارزان خواهد شد؛ چرا که تقاضا برای خرید این نوع خودروها محدود شده است و مردم توان خرید این نوع خودروها را ندارد؛ این در حالی است که همچنان تقاضای سرمایه‌گذاری برای خرید خودروهای داخلی وجود دارد.

English