فردا SX6

معرفی شاسی بلند 7 نفره فردا SX6؛ اولین محصول خودروسازی فردا

احتمالا نام خودروسازی فردا را شنیده باشید. شرکتی که چند سالی است به عرصه خودروسازی وارد شده و به تولید محصولات ایران خودرو مشغول است. خودروسازی فردا که در حقیقت زر مجموعه ای از گروه تجارت گرامی GBG است، با سابقه واردات و خدمات محصولات هیوندای و کیاف اقدام به تولید خودروی دیگری کرد و حال پس از وقفه ای، خودروی جدیدی را با برند فردا موتورز راهی بازار کرده است . البته این خودرو هنوز به صورت رسمی به بازار معرفی نشده و تنها سایت و پیج‌های رسمی این شرکت در فضای مجازی راه‌اندازی شده  است

فردا SX6

فردا SX6

فردا SX6 اولین خودروی این شرکت است اما با مشاهده وبسایت خودروسازی فردا متوجه می‌شویم که صحبت از خودروی دیگری به نام SX5 نیز در میان خواهد بود. اما گویا خودروسازی فردا قصد دارد تا ابتدا با SX6 که یک شاسی بلند 7 نفره است، بازی را شروع کند. البته ممکن است با نگاهی به عکس‌های این خودرو بگویید که طراحی این خودرو مخصوصاً در نمای عقب و جانبی، شبیه به خودروهای MPV باشد که البته بیراه هم نگفته‌اید، اما با توجه به نوع معرفی این خودرو توسط این خودروسازی ما نیز به تبع آن، SX6 را شاسی بلند خطاب کردیم اما در حقیقت به مدل خودروها Midsize CUV می‌گویند. گرچه جای صحبت در مورد سگمنت دقیق این خودرو باقی است.

 

کابین فردا SX6

کابین فردا SX6

فردا SX6 در داخل کابین فضای جداگانه برای 7 نفر دارد که با توجه به عدم عرضه بیسو T5 از سوی سیف خودرو، باید این محصول را ارزان‌ترین 7 نفره بازار بدانیم.
از نظر سطح تجهیزات رفاهی، فردا SX6 به امکاناتی نظیر دیلایت و چراغ‌های LED و اتولایت، سانروف برقی، کروز کنترل، مالتی مدیا با صفحه نمایش 8 اینچ لمسی، تهویه اتوماتیک مجزا جلو و عقب، سنسور پارک و دوربین با خطوط راهنما، قابلیت اتصال تلفن همراه، فرمان برقی، تودوزی چرم، صندلی تاشو ردیف سوم، سیستم کنترل کشش و پایداری مجهز است. همچنین از نظر سطح امکانات ایمنی، روی این خودرو سیستم‌های ترمز و پایداری ESP، TCS، VSC، EBD، CBC، TRC و ASR نصب شده است.

کاتالوگ فردا SX6

کاتالوگ فردا SX6

اما به قسمت فنی این خودرو یعنی پیشرانه می‌رسیم. جایی که یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری قرار دارد که البته به سیستم پرخوران توربوشارژ نیز مجهز شده است. به کمک این سیستم، موتور کم حجم SX6 می‌تواند حداکثر 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر 200 نیوتن‌متر را تولید کند. این نیرو به کمک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود پس با یک خودروی تک دیفرانسیل سر و کار داریم. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر ترکیبی است و این میزان سوخت را با استاندارد یورو 5 می‌سوزاند.

7 نفره

ابعاد این خودرو دقیقاً 4660 میلیمتر در طول، 1810 میلیتر در عرض و 1790 میلیمتر در ارتفاع است و وزن آن دقیقاً 1425 کیلوگرم است. یا یک مقایسه ساده، در میابیم که ابعاد این خودرو تقریباً یکسان با خودروی بیسو T5 است.
به بحث شیرین قیمت می‌رسیم. جایی که هنوز هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست و باید تا رونمایی رسمی از این خودرو توسط خودروسازی فردا صبور باشیم. اما با توجه به قیمت جهانی این خودرو و همچنین شرایط بازار و تولید برای عرضه چنین خودرویی، به نظر می‌رسد که باید توقع قیمتی زیر 350 میلیون تومان را داشته باشیم.

خودرو جدید
English